Wednesday, June 24, 2009

::telur burung puyuh::

menu utk adik2 esk:

1: rebus telur burung puyuh smpai die berkokok masak..then biar jap

2: panaskan minyak smpai rasa panas(acu try rendam jari kat minyak tuh rasa dah panas ke x minyak tuh)...then masukkan cili yg d blend ng bawang n cili padi n ape2 yg korg rasa nk cmpakkan dlm blander tue..

3:sementara tggu cili td nk masak(xtaw cmne nk tgk die masak..cb korg bia je la smpai die msak n rasa2 mcm dah masak), p patah balik kat periuk telur burung puyuh td..then buangkan cengkerang kulit die smpai bogel..

4:pastu korg p tgk balik smbal korg td.. then agak2 dah masak la kan, masukkan je telur td..

5:lastly, rasa...haaaaaaaaaaaaa!!!!yummmyyyy!!!
amacam?sure xsedapkan..hahaha
sbb korg tak msuk garam n gula td..dat y xsedap tuh..hahahaha

(psssttt: 18sx shj yg bole baca cz ader perkataan sensored yg telah d red highlight kan tanda merbahaya..)
(psssstt 2: nk masuk mmu amik course masakan plak..ader x?)

7 comments:

  1. telur burung puyuh sedap kot! hehe

    ReplyDelete
  2. bace mcm sedap... tapi mu msk xsedap.. hahahaha.....:P

    ReplyDelete
  3. [ame] of coz la sedap..ala kau uat2 xtaw makna sedap plak..bkn ke sume nama makanan kau balun?

    [dd] yuppp!!!sgt sedap itu telur...hahaha
    btw, d..aku post nih pown sbb terbc kat blog kau pasai telur burung puyuh nih...so, esk nk try la cr n uat..hahaha

    [jay] uishhh kata2 d atas sume ats pengalaman aku memasak la weyhhh..so kau xrasa lagi dah kata sedap..tq jay.hehe

    ReplyDelete
  4. aku dari dulu lg aku pk benda nih.. asal name blog ko, mikurun.blogspot.com..?

    ReplyDelete
  5. [farwalis] haaa..pikir la lagi weyh, smpai kau rasa dah taw, then kau kasitaw aku..bkn pe, aku nk suh kau reti berfikir skkett...hahahaha

    ReplyDelete